Після року очікування українська студія GSC Game World офіційно випустила S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля на PlayStation 5. Реліз додав платформі не лише один із найпомітніших шутерів року, а й дав змогу оцінити, як гра трансформувалася після численних оновлень, пише InfoOnline за даними Mezha.
Адаптація S.T.A.L.K.E.R. 2 під PlayStation 5
Версія для PS5 отримала повну підтримку можливостей DualSense, що стало головною особливістю релізу. Команда інтегрувала тактильний зворотний зв’язок і адаптивні тригери, а також розширені ефекти вібрації. Усе це має створювати більш відчутну присутність у світі Зони, реагуючи на вибухи, постріли, ходіння детектором і радіаційний фон.
Розробники розмістили гру в українському PlayStation Store за ціною близько 60 доларів (2500 грн) і супроводили реліз новим офіційним трейлером. Таким чином студія прагне представити гравцям уже оновлену і технічно стабільнішу версію гри.
Якість, продуктивність та технічні зміни
Гра пропонує стандартний вибір між двома режимами — “Якість” і “Продуктивність”. Перший забезпечує покращену чіткість зображення та деталізацію, другий — більш плавний і динамічний геймплей.
На PlayStation 5 гра працює з урахуванням усіх оновлень, які GSC Game World випускала протягом року. Ці патчі усунули значну частину технічних складнощів раннього ПК-релізу, збалансували бойову систему та вдосконалили поведінку NPC. Версія для консолей не демонструє критичних збоїв, а екосистема Зони стала більш цілісною завдяки покращенню симуляції A-Life.
Сюжет і тривалість проходження
Серце Чорнобиля зберігає традиційну для серії структуру: нелінійність, велику кількість побічних історій і значну тривалість проходження. Розробники зазначають, що центральна сюжетна кампанія розрахована приблизно на 40 годин. Вона має чотири можливі фінали, залежно від рішень гравця.
S.T.A.L.K.E.R. 2 як частина культової серії
S.T.A.L.K.E.R. давно відомий своєю похмурою атмосферою, аномаліями і впливом Чорнобильської Зони на сюжетний ігролад. Нова частина стала четвертою у франшизі та першою, що одночасно з ПК і Xbox отримала повноцінний реліз на PlayStation.
Гру раніше було відзначено на PC Gaming Show як одну з найочікуваніших новинок 2024 року, а за даними аналітиків Video Game Insight, продажі вже перевищили 2,9 млн копій.

Максимальна версія для PS5 Pro
Окремо для власників PlayStation 5 Pro додали покращені ефекти освітлення, деталізацію частинок, реалістичні тіні та розширені погодні сцени. Це рішення розробники називають спробою використати максимум апаратних можливостей нової консолі.
Реакція на реліз та контекст довкола студії
Реліз на PlayStation 5 відбувся на тлі публічних заяв російської влади, яка визнала GSC Game World “небажаною організацією”. Формальним приводом назвали позицію студії щодо підтримки України та зміст гри. Всередині країни це рішення, навпаки, посилило інтерес до нового релізу.
S.T.A.L.K.E.R. 2 на PlayStation 5 — це вже не експериментальний реліз, а технічно вдосконалена версія гри, яка враховує помилки перших місяців. Адаптація під DualSense, стабільний геймплей, оновлена графіка та повноцінне сюжетне наповнення роблять вихід на PS5 важливим кроком як для самої студії, так і для всієї серії. Раніше ми писали про скандал навколо iPhone Pocket.
