Цими вихідними у Києві вперше за всю історію міста на маршрут вийде двоповерховий автобус. Це не просто транспортна подія — це символ переходу столиці до сучасної європейської транспортної моделі, пише Інфо Онлайн за інформацією Економічної правди.
Двоповерховий автобус виходить на маршрут
Транспорт отримає тестовий маршрут №57, що з’єднує станцію метро “Академмістечко” з авторинком “Чапаєвка”. Проєкт реалізує «Київпастранс» за підтримки міста-побратима Берліна, яке передало столиці чотири двоповерхові автобуси ще у 2022 році. Однак лише тепер один із них вперше вирушить на лінію — з метою оцінити його ефективність у міських умовах.
Який це автобус: характеристики MAN A39
Двоповерховий міський автобус MAN A39 — це сучасна техніка, яка поєднує комфорт, простір і безбар’єрність. Він обладнаний 83 сидячими місцями, з яких 28 розташовані на першому рівні, а 55 — на другому. Крім того, передбачено 45 місць для стоячих пасажирів, але лише на нижньому поверсі. Це рішення продиктоване міркуваннями безпеки та стабільності.
Автобус має низьку підлогу, два пандуси, місце для дитячого візка та два місця для людей на кріслах колісних. Це робить його повністю відповідним принципам безбар’єрності, на яких ґрунтується транспортна політика сучасного Києва.
Розклад і маршрут
Перший рейс двоповерхового автобуса стартує у суботу о 9:43, а останній вирушить о 18:53. Маршрут №57 проходитиме між станцією метро «Академмістечко» та зупинкою Авторинок «Чапаєвка».
Автобус курсуватиме виключно у вихідні, адже наразі триває тестовий період. У цей час фахівці «Київпастрансу» досліджуватимуть витрати пального, прохідність маршруту, зручність посадки й висадки, а також реакцію пасажирів. Після завершення випробувань може бути ухвалене рішення про запуск двоповерхових автобусів на інших міських маршрутах.

Як двоповерховий автобус змінить Київський транспорт
Впровадження двоповерхових автобусів може стати новою епохою в міському русі. По-перше, це збільшення пасажиромісткості без необхідності додаткових рейсів. По-друге, це комфорт і привабливість транспорту, який потенційно зменшить навантаження на метро та звичайні автобуси.
Також планується, що ще один двоповерховий MAN виконуватиме роль туристичного автобуса, дозволяючи мешканцям і гостям Києва побачити місто з нової перспективи — буквально з висоти другого поверху.
Європейський вектор розвитку
Двоповерховий транспорт — звичне явище для європейських столиць, таких як Лондон, Берлін, Париж. Тепер Київ робить перший крок у тому ж напрямку. Цей проєкт — не лише символ партнерства з Берліном, а й демонстрація здатності українських міст інтегрувати сучасні транспортні рішення попри складні умови.
Експерти відзначають, що успіх цього тестового запуску може визначити майбутнє громадського транспорту Києва. Якщо система покаже ефективність, столиця отримає новий рівень комфорту та мобільності.
Запуск першого двоповерхового автобуса у Києві — це не лише технічна новинка, а й символ змін. Це демонстрація того, що навіть у непростий час місто прагне розвиватися, втілюючи європейські стандарти. Для мешканців і гостей столиці це шанс відчути, що Київ — сучасний, відкритий і зручний мегаполіс. І, можливо, вже зовсім скоро двоповерхові автобуси стануть звичною частиною міського пейзажу. Раніше ми писали про електронний ТЦК та автоматичне продовження відстрочок.
